Poznaj Toyotę Auris.
Udoskonalony układ jezdny

Udoskonalony układ jezdny

Nowy Auris wyróznia się większą precyzją prowadzenia oraz stabilnością przy wysokich predkościach i podczas pokonywania zakrętów.

Lżejsze (o 50 kg), sztywniejsze nadwozie (liczne wzmocnienia) i niżej położony środek ciężkości (zmniejszona o 55 mm wysokość samochodu) oraz zmodyfikowane zawieszenie przyczyniły się do znacznej poprawy właściwości jezdnych modelu. Nowy Auris wyróżnia się wyraźnie większą precyzją prowadzenia oraz stabilnością przy wysokich prędkościach i podczas pokonywania zakrętów. Lepiej radzi sobie także z amortyzowaniem nierówności drogi, a do wnętrza auta dociera mniejszy hałas. Elementy przedniego zawieszenia (kolumny MacPhersona) mają inną charakterystykę oraz punkty mocowania. W wersjach z silnikami 1.33 i 1.4 D-4D w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną, natomiast w odmianie benzynowej 1.6, dieslu 2.0 D-4D oraz hybrydzie z tyłu zainstalowano oś wielowahaczową.

W nowym Aurisie modyfikacji dokonano także w elektrycznie wspomaganym układzie kierowniczym (EPS) – w stosunku do poprzednika wykazuje się teraz lepszą precyzją. Bardziej bezpośrednia reakcja to zasługa zmiany przełożenia – obecnie 14,8 zamiast poprzednio 16. Zastosowanie nowej przekładni kierowniczej konieczne było także w związku z wyposażeniem auta w system automatycznego parkowania (SIPA).

Udoskonalony układ jezdny

 

Wszystkie silniki benzynowe współpracują ze skrzynią manualną. Jednostkę 1.6/132 KM (od Premium) można połączyć z bezstopniową przekładnią (5 tys. zł). W hybrydzie pracuje przekładnia planetarna.

WIDEO

Toyota Auris

10/13/2013 - 15:07