Poznaj Toyotę Auris.
Toyota Auris: kompakt z charakterem

Toyota Auris: kompakt z charakterem

Bardziej wyrazista stylistyka, lepsze prowadzenie oraz poszerzona gama nadwoziowa o kombi, dostępna także z napędem hybrydowym. W nowym roku z impetem do salonów wjeżdża Auris II generacji

Toyota to obecnie światowa liderka w produkcji samochodów kompaktowych. Od 1966 roku, kiedy zadebiutowała pierwsza generacja, sprzedano ponad 39 milionów egzemplarzy Corolli w 140 krajach. Auris (na rynku od 2006 roku) – będący następcą Corolli – to pierwszy w historii samochód segmentu C dostępny z trzema rodzajami napędu (benzynowy, wysokoprężny i hybrydowy). Jego najnowsza generacja również będzie oferowana w wersji hybrydowej, z tym że po raz pierwszy auto ma być dostępne z nadwoziem kombi (od września 2013 r.). Auris produkowany jest w Wielkiej Brytanii, obok wytwarzanego w tych samych zakładach Avensisa.

Większy, lżejszy i oszczędniejszy
Auris drugiej generacji – mimo niezmienionego rozstawu osi (2600 mm) – jest dłuższy od poprzednika o 30 mm (przedni i tylny zwis zwiększono o 15 mm). Jednocześnie wysokość auta obniżono o 55 mm, co poprawiło aerodynamikę i pozwoliło na oszczędności w zużyciu paliwa. Inżynierom z Toyoty udało się zmniejszyć masę nowego modelu o 40 kg (lżejsza karoseria) oraz obniżyć środek ciężkości (niżej zamocowane fotele, kolumna kierownicza ma mniejsze nachylenie). Mimo takiego samego rozstawu osi jak w poprzedniku we wnętrzu auta wygospodarowano nieco więcej miejsca dla pasażerów (nowe fotele przednie pozwoliły uzyskać dodatkowe 20 mm przestrzeni na nogi) i na bagaż (o 6 l). Wszystkie wersje Aurisa hatchback, w tym odmiany hybrydowe, mają bagażnik o pojemności 360 litrów.

 

Nowa Toyota Auris: kompakt z charakterem

 

Sprawdzone źródła napędu
W hybrydzie zastosowano jednostkę benzynową o mocy 99 KM oraz 80-konny silnik elektryczny (całkowita moc układu to 136 KM). Ekologiczna wersja będzie się różnić od pozostałych innymi zderzakami, światłami tylnymi oraz felgami aluminiowymi, a we wnętrzu – tapicerką i kolorystyką. Pozostałe silniki są niemal takie same jak w modelu pierwszej generacji: benzynowe 1.33/99 KM i 1.6/132 KM, diesle 1.4 D-4D 90 KM i 2.0 D-4D/124 KM. Nowością w Aurisie 1.6 będzie bezstopniowa przekładnia Multidrive S.

WIDEO

Toyota Auris

10/13/2013 - 15:07